Stickat

Nu är de tigerrandiga sockorna färdiga som Stickpodden inspirerade mig till att sticka, de får nog bli en födelsedagspresent tror jag. Kul garn och jag älskade stickorna jag köpte, metallstickor, 80 cm rundsticka. Nu undrar jag lite varför jag någonsin gick på att köpa knit pro stickorna med utbytbara kablar men det lät ju så himla bra. Nåja man lär så länge man lever som tur är.



Jag blev minst sagt frustrerad över min Lady Sweater men har beslutat mig för att fortsätta om den inte blir helt lagom till mig får den också bli en present eller julklapp så småningom.



Hmm, färgerna ser helt olika ut men det är samma arbete!

Sist men inte minst så växer min Solution nu när jag bytt garn, det är dags att börja på själva mönsterdelen nu och det ska bli spännande att se hur stor den kommer att bli.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen