Arbetsrehabilitering

På måndag börjar jag på arbetsrehab, för att se hur mycket jag orkar och för att komma igång igen. Jag har varit arbetslös länge, varvat med korttidsvikariat och med pluggande. Jag har läst in gymnasiekompetensen under tiden också, jag började ju jobba så fort jag slutade nian för sisådär hundra år sen.
 Det ska bli så skönt att få komma igång på mina egna villkor och få ta allt i min takt. Jag hoppas så klart fortfarande på att jag ska kunna hitta ett "vanligt jobb" och att jag ska kunna orka med det trots min fibro! Men det bästa med det hela är att jag ska arbetsträna med att få handarbeta, det känns så otroligt skönt. De sysslar med att sy, virka, sticka, och måla där jag ska få vara. Jag har varit på en rundtur idag och träffat min handledare och trots att jag är ganska slut av bara den fjuttiga stunden så är jag väldigt förväntansfull.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen