Sol!

Idag är det äntligen sol, efter en ganska kall natt så skiner solen allt den kan. Idag har vi sått en massa frön på Innergården, vi har snart en hel liten stuga full med frösådd. Ska bli spännande att se hur mycket det blir av alla dessa små fröer.
Bland annat så har vi sått den här härliga djungelgurkan fröna köpte vi på Impecta, de ska bli kul att få testa.
Vi har också hunnit med att sätta ett gäng pelargonsticklingar, bland annat den här:
Tamigtusan!


Det har så klart blivit en massa stickat också men jag har snöat in på att sticka tröjor, får bli lite ändring på det så småningom, min garderob börjar bli full. Det är bara så skönt att göra något som jag kan och inte behöver anstränga mig så mycket med. Jag kämpar fortfarande med att på något sätt hitta ett fotfäste, en slags balans i mitt liv. Det är så svårt att acceptera att jag har värk och att jag alltid mer eller mindre kommer att ha värk. Och att jag vissa dagar blir så trött av att kliva ur sängen och äta frukost att jag helt enkelt får lägga mig och vila igen. Eller att jag antagligen måste inse att ångesten kommer som ett brev på posten så fort jag anstränger mig det minsta över det vanliga. Så mycket av min tid går till att kämpa emot värk, trötthet och ångest att jag blir alldeles matt. Nu ska jag bara lära mig att sluta kämpa, på något vis. Det kan nog bli kämpigt tror jag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen